Rola mediów społecznościowych z dnia na dzień rośnie. Wykorzystujemy je zarówno do celów prywatnych, jak i biznesowych. Agencje reklamowe czy interaktywne opierają swoje strategie marketingowe przede wszystkim na aktywności na poszczególnych platformach. Czym wyróżnia się Twitter?
Zwiększ tożsamość marki
Stare porzekadło internetowe głosi, że jeżeli nie ma cię na portalach społecznościowych, najzwyczajniej nie istniejesz. Nie istniejesz w ogóle i w świadomości odbiorców oraz potencjalnych klientów, co zdecydowanie szkodzi Twojej marce. Dlatego czym prędzej nadrabiaj zaległości – konto na Facebooku, Instagramie, vlog na Youtube i profil na Twitterze to dziś obowiązkowy must have każdego biznesu. Dobrze zaplanowana strategia funkcjonowania w obszarze mediów społecznościowych przyniesie wymierne efekty w krótkim czasie.
Tweetuj regularnie!
Twitter to platforma wielowymiarowa – dostarcza rozrywki i najświeższych wiadomości (często na długo przed oficjalnym komunikatem w mediach publicznych), pozwala utrzymywać kontakt z ulubionymi markami i twórcami, jest intuicyjna, estetyczna, prosta w obsłudze i… wymaga kreatywności. Tweety ograniczone są do 140 znaków, dlatego warto odpowiednio zredagować treść, którą chcemy udostępnić, dodatkowo opatrzeć hasztagami i wzmocnić intrygującą grafiką. Zachowanie regularności tweetów to podstawa – w ten sposób jesteś w stanie zgromadzić grono stałych odbiorców i zwiększyć zasięgi swojej marki.
Wojna social media
Przekaz w mediach społecznościowych może być zorganizowany w różnorodny sposób. Zakładając konta na różnych platformach pamiętajmy, aby nasze media wzajemnie się uzupełniały, co stanowi o konsekwentnej strategii marketingowej dla marki. W social media nie ma wojen – komunikacja na poszczególnych kanałach osiąga skuteczne rezultaty dzięki regularnym przekazom i świadomej budowie wizerunku marki w sieci. Więcej informacji o tym, jak w kreatywny sposób dokonać rebrandingu i jak ważna jest właściwa komunikacja na wielu płaszczyznach online, można znaleźć pod adresem: http://hands.pl/zmiana-wizerunku-i-event-swiss-krono/.
Zdaniem wielu Twitter jest sztuką. Dlaczego? Przede wszystkim przez magiczne 140 znaków, które mają zainteresować odbiorców. Podejmujecie społecznościowe wyzwanie?