Konsumenci stają się coraz bardziej wymagający, rozważni i sceptycznie nastawieni wobec reklam. Marki powinny nieustannie szukać nowych kanałów komunikacji ze swoimi odbiorcami oraz podążać za światowymi trendami. Jak zadowolić klientów jednocześnie zwiększają zyski?
Reklama mobilna
Jak podkreślają marketerzy, mobile to nie tylko trend, ale sposób konsumpcji mediów. Daje ogromne możliwości – od reklamy w mediach społecznościowych i wyszukiwarkach, po reklamy w aplikacjach, SMS oraz powiadomienia web push. Użytkownicy oczekują spersonalizowanych informacji w czasie rzeczywistym, bez nachalnej reklamy. Takie rozwiązania dają między innymi powiadomienia push, czyli małe okienka z wartościowymi informacjami.
Wideo online
Czas, jaki użytkownicy spędzają oglądając filmy online z roku na rok się wydłuża. Wideo wciąż rośnie w siłę, jeszcze szybciej niż ogólne zużycie mediów (np. telewizja). Taka tendencja wymusza na markach zmianę sposobu planowania kampanii online i offline. Wideo sprzyja poszukiwaniom nowych sposobów promocji marki i łączeniu przekazów. Coraz bardziej popularne staje się wideo 360 stopni, transmisja live oraz wirtualna i rozszerzona rzeczywistość.
Wyszukiwanie głosowe
Nie można nie wspomnieć o coraz bardziej popularnym narzędziu, jakim jest wyszukiwanie głosowe. Przekazy reklamowe muszą być oparte o preferencje odbiorców. Wyszukiwanie głosowe wymaga innej bazy słów niż zapytania pisane. Treści muszą zostać przygotowane uwzględniając gramatykę, słownictwo i ton głosu, aby wyszukiwanie było proste i użyteczne.
Influencer marketing
Influencer marketing wciąż jest chętnie wykorzystywany przez marki. Jednak marketerzy coraz bardziej obawiają się utraty kontroli nad komunikatem. Znani influencerzy są drodzy i wymagający, dlatego na znaczeniu zyskuje mikroinfluencer marketing, czyli współpraca z mniej popularnymi vlogerami i blogerami, najczęściej zrzeszonymi w sieciach partnerskich. W obydwu przypadkach podstawą sukcesu jest dokładne sformułowanie celów i wybranie influencerów, którzy są w stanie je zrealizować, bez wpadek zagrażających bezpieczeństwu marki.